Mașina a fost găsită de o companie specializată în recuperarea bunurilor de lux și a obiectelor de artă, Art Recovery International, scrie Telegraph. Reprezentanții companiei spun că au localizat celebrul vehicul pe o proprietate privată din Orientul Mijlociu și că identitatea acestuia a fost confirmată, fiind vorba de automobilul cu numărul de șasiu DP216/1 și nu de una dintre cele două copii construite pentru acțiuni promoționale sau de exemplarul folosit pentru scenele statice din film.
 
În 1965, după încheierea filmărilor la Thunderball, automobilul a fost returnat producătorului. I s-au scos toate gadgeturile folosite în film, după care a fost vândut ca mașină second hand unui colecționar pe nume Gavin Keyzar.
Acesta a restaurat mașina la standardul din film, dotând-o cu replici ale accesoriilor create de geniul efectelor speciale John Stears: scaunul ejectabil, mitralierele Browning care ieșeau din faruri, panoul metalic care se ridica din portbagaj pentru a proteja de gloanțe interiorul, extensiile din bara de protecție spate.
Stears a lucrat la opt filme din franșiza James Bond și este deținătorul a două Oscaruri pentru efecte speciale, pentru Thunderball (1965) și Star Wars Episode IV: A New Hope (1977). Pe lângă Astonul lui Bond, Stears este autorul Landspeeder-ului lui Luke Skywalker și al roboților R2-D2 și C-3PO.
După ce l-a recondiționat, Keyzar a vândut Astonul condus de Sean Connery bijutierului Richard Losee din Utah, care l-a păstrat 15 ani.
În 1981, acesta a împrumutat mașina producătorilor filmului The Cannonball Run, în care agentul 007 este interpretat de Roger Moore.
 
DB5-ul lui Bond are un motor de 4.0 litri cu șase cilindri în linie și trei carburatoare, care dezvoltă 282 CP și atinge suta în 8,1 secunde. Automobilul și-a schimbat din nou proprietarul în 1986, când a fost achiziționat cu 250.000 de dolari de colecționarul Anthony V. Pugliese, la o licitație organizată la New York de casa Sotheby’s.
În următorii zece ani, mașina a participat la evenimente auto și lansări de filme și a fost expusă în muzee înainte să fie furată, în 1997, dintr-un hangar din Florida.
Compania de asigurări l-a despăgubit cu 4,2 milioane de dolari pe Pugliese și a oferit o recompensă de 100.000 de dolari pentru informații despre locul unde s-ar afla vehiculul.
Reprezentanții Art Recovery susțin că au localizat mașina în Dubai și că nu cred că actualul proprietar știa ca aceasta este furată când a cumpărat-o. De aceea, au decis să aștepte ca „acesta să facă ce trebuie” înainte de a demara procedurile legale.
 
Cât despre valoarea actuală a automobilului, aceasta este estimată în jurul sumei de 25 de milioane de dolari. În 2019, un Aston Martin DB5 fabricat în 1965 și folosit de asemenea în Goldfinger și Thunderball, a fost vândut la o licitație a casei RM Sotheby’s, ținută în Monterey, SUA, cu 6,385 milioane de dolari.
Cariera cinematografică a lui DB5 nu s-a încheiat în 1965. Automobilul apare discret în The World Is Not Enough, Casino Royale, Spectre, Skyfall și cunoaște o a doua tinerețe în ultimul James Bond cu Daniel Craig, No Time to Die. Mai jos, o selecție de imagini din film.






 

source